2016. október 9., vasárnap

Az éjszaka csendje

Mindig befelé fordulva szoktam aludni.
   Egy elnyűtt, nyikorgó, de azért még kitartó emeletes ágy teteje az éjszakai vackom. Nagyon régen még alul voltam, az emeletén pedig a bátyám; most édesanyám alszik lent, én fent. Tartós egy emeletes ágy, nem? A fal mellett áll, szóval, ha a jobb oldalamra fordulok, akkor előttem a falvédő szőnyeg, ami az elmállott tapétát fedi. És én minden áldott éjszaka úgy alszom el, hogy félig-meddig összegömbölyödve a gyapjúszerű anyagnak nyomom az arcomat, igyekezve teljesen kizárni mindent, ami a hátam mögött terül el.
   Ugyanis mögülem beszűrődik a fény a redőny résein, és az ablak átengedi a főút zajait, amik éjszaka is csak kicsivel csendesebbek, mint napközben. Alvás közben a hátam mögött terül el minden, ami elrontott engem - a számítógép, aminek a függője lettem; a lakás, amiből legszívesebben menekülnék. Néha a veszekedések is, amikre elalszom vagy épp ébredek. Ha befelé fordulok az ágyamon, és lehunyom a szememet, mintha eltörpülnének ezek a dolgok. A sarokba, amibe ijedt állatként begömbölyödök, nem jut el a fény és a zaj, amitől bármi áron megszabadulnék. Ilyen szempontból az éjszaka csendje megnyugtat engem: nem félek a sötétben. Fölöttem megszámlálhatatlanul sok poszter, rajz, papír, cetli, mozijegy és könyvjelző - azok a dolgok, amik hozzám tartoznak, amik kárpótolnak azért, hogy nincs saját szobám. Az ágyam, és a felette elhelyezkedő plafon az enyémek. Ha más nem is.
   Szóval lehunyom sírástól szúró szemeimet, a párnába fúrom könnyáztatta arcomat, és a takaró alá rejtem oly szégyellt testemet. És a gyűlölt hangok között, amiktől sosem szabadulok, összeszorított foggal azt mormolom magamnak: aludj már el!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése